Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Slovinsko podávané v malých dávkách neškodí v jakémkoliv množství

Zažíváme to všichni.Takové ty stavy, že kdyby byl život teleshopping, byli byste ta černobílá, propocená a uštvaná paní s nefunkčním mopem či připáleným nádobím.

Taková za životní období, kdy nic nejde podle plánu a všechno se sype. Obvykle přesně ve chvíli, kdy jsou lidé kolem vás šťastní a spokojení, a vy si připadáte o to hůř. Kdo nežije s námi, žije proti nám. Já jsem takové období měla posledních...no prostě nějakou dobu. Když jsem se dostala až do takového stavu deprese, že mi začaly texty kapely Kryštof dávat smysl, řekla jsem si dost! Absolvovala jsem proto facebookový motivační kurz pořádaný absolventy Vysoké školy života, kteří ochotně sdílejí motivační citáty a životní moudra v barevných rámečcích s romantickými fotkami západu slunce u moře, a začla jsem tak pomalu měnit svůj život k lepšímu. Ráda pošlu nabytou moudrost zase dál, a proto namátkou:

  • I cesta je cíl!
  • Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe.
  • Přátelé jsou jako brambory - když je oloupeš, zemřou.

A nakonec můj oblíbený: "Když ti život dá citrony, sežeň si sůl a tequillu". Nebo jinak, nafasuj žluklý ořech, ale pak si sám sežeň stříbrem vyšívané šaty a skleněné boty a měj radost, že se ti podařilo "zcela bez práce a zdarma" poskočit do lepší kasty.
Ke štěstí se člověk musí vypracovat sám. Ale někdy je to složitější než jindy. Já jsem například za posledních 8 měsíců musela prožít rozchod, několikeré stěhování na trase Slovinsko-Německo-Anglie-Česko-Slovinsko-Anglie, operaci páteře, druhou sérii 13 Reasons Why a návrat z nemocenské do práce, kterou, jemně řečeno, nemám až tak úplně ráda, navíc v zemi, kterou taky nemám až tak úplně ráda. Žádné extrémní životní tragédie, ale rozhodně to nebyl můj nejlepší rok.

Slovinsko zde na idnes právě prožívá svých 15 minut slávy, a tak nechci až tolik rýpat. Ale jak už jsem psala někdy dřív, Slovinci stále hledají své místo na tomto světě, a více než cokoliv je to prostě ubíjející. I když jsem se vrátila zpátky připravená dát jim i sobě druhou šanci, i přes extrémní dávku tolerance, zklamání přišlo již první den. A druhý. A třetí. Nevadí, tahle země prostě není pro mě. Respektive pro nikoho, kdo tu chce strávit víc než pár měsíců. Pokud znáte někoho, kdo tu žije déle a je spokojený, prosím napište. Ráda bych zjistila, jak na to, ještě se tam totiž musím vrátit. 

Můj poslední návrat však trval jen tři týdny. To je tak akorát dostatek času na připomenutí si dobrých věci, a příliš málo času na prožití většiny špatných. Takže u mě dobrý! Slovinsko v malých dávkách opravdu neškodí.

A teď je mi navíc všechno úplně jedno, protože ke všem těm citronům jsem si místo tequilly objednala gin, a na druhý pokus se vypravila na studijní stáž do Cambridge. O tom zase příště.

 

Autor: Michaela Barančoková | pátek 15.6.2018 17:46 | karma článku: 14,51 | přečteno: 484x
  • Další články autora

Michaela Barančoková

Záložní plán

"Míšo? Co si myslíš o Boženě? Nebudu ti nic tajit, líbí se mi," řekl mi Michal na podzim. A bylo. Božena (nepřála si uvést skutečné jméno, redakce ale její totožnost zná) je milá holka, o tom žádná. Sláva vítězům, čest poraženým.

31.1.2019 v 9:02 | Karma: 15,79 | Přečteno: 692x | Diskuse| Osobní

Michaela Barančoková

Lepší je být bohatý a zdravý, než chudý a nemocný

Stát na vlastních nohou je drahý špás, ve Slovinsku o to víc. Nic není zadarmo a všechno v poslední době navíc neuvěřitelně podražilo. Minule jsem šla koupit jen rajčata, a odešla jsem o padesát euro chudší.

25.1.2019 v 12:03 | Karma: 23,87 | Přečteno: 1137x | Diskuse| Osobní

Michaela Barančoková

Piccolo a východní Evropa neexistuje

Když jsem odcházela studovat do Hradce, brečela jsem. Bála jsem se nového začátku. Rodiče mi to připomínají vždy, když někam cestuji. Jenže nových začátků se bojím stále, a kdybych měla jet znovu do Hradce, brečela bych určitě.

10.12.2018 v 9:28 | Karma: 24,55 | Přečteno: 1012x | Diskuse| Osobní

Michaela Barančoková

Pravidlo jednoho jogurtu

Dětství jsem neměla jednoduché. Do školy jsem chodila pěšky 15 km, v zimě obden, když na mě vyšla řada s botami. Cestou zpátky jsem sbírala klestí na otop, do setmění plela pole a večer u svícnu tkala látky na prodej na trhu.

5.12.2018 v 11:53 | Karma: 25,72 | Přečteno: 1366x | Diskuse| Osobní

Michaela Barančoková

Je to jenom kamarád, mami

"Tak snad mu tu snídani uděláš, Míšo!" řekla mi jednou moje o generaci a půl starší teta, když jsme společně snídali po rodinné oslavě a můj milý právě vstal.

12.11.2018 v 8:53 | Karma: 36,49 | Přečteno: 6245x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1396x
Nevím, dál.

Seznam rubrik