Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nachystejte květináče

Věnováno všem, díky kterým byl můj pobyt na Cambridge úžasný, krásný, nezapomenutelný, perfektní, a proč do háje musí mít ten perex minimální počet znaků, kazí to pointu. Thank you!

"YOLO, bejby! Zůstaň tu ještě, vždyť jsi tu šťastná," řekl mozek.

"Zůstaň, zůstaň, zůstaň! V týhle restauraci jsi ještě nebyla," překřikovaly se navzájem chuťové pohárky.

"Neeee, prosím, už dost! Ještě jednu mastnou rybu, a už se fakt naštvu. Nepřej si vidět ten záchvat! Co takhle dovolená v Somálsku?" zaúpěl žlučník.

"Přesně. Nešpora na tebe!" povzdechla si játra.

"Neposlouchej ty bručouny. Zavři oči a jen se v klidu zaposlouchej kolem. Ten přízvuk, to je slast, co?" zasnily se uši.

"To teda jo," ozvalo se z dáli.

"Nezavírej nás, jen se hezky rozhlížej. Koukni, támhle je krásnej Angličan. A támhle. A tam. Bacha, Larson jde, nezírej tak na něj, tvař se nenápadně."

"Kašli na Larsona. Larson je vůl. Vždyť je tu On. A ty to víš, má milá. Ty ho chceš. Zůstaň tu, buď s ním," zaplesalo srdce.

"To já vím taky, že ho chceme. Ale on nechce nás," odvětil mozek.

"Ale nás by chtěl, a jak. Však se na nás minule v těch nových šatech nemohl vynadívat," zašeptala prsa.

"To je pravda. Do nás se onehdá skoro nepodíval," přiznaly oči.

"To je sice hezký, ale zadarmo ty šaty nebyly. Hele, holka, neblbni. Důchodu se sice stejně nedočkáš, ale tímhle tempem nepřežiješ ani příští zimu. To jsou pořád ty kávičky, obídky, šatičky. Copak je normální, aby studenti jedli sushi třikrát do týdne?" namítla peněženka.

"Jo!" shodli se všichni.

"Fajn, jak myslíte. Teď se to zdá jako sranda, nikoho neživíš. Joulou a tak, jasně. Ale mysli na budoucnost, na děti!"

"Au," ozvalo se.

"Tak co teď? Je to tak půl na půl. Kdo to rozhodne?"

"Jasně že já," řeklo srdce, "koukněte se někdy na americký filmy. Následujte vždycky mě. S Ním už se to nějak vyvrbí, ve filmu je happy end vždycky."

"No ale někdy nenaděláš nic. Friendzone je peklo. Co jednou schvátí, to už nenavrátí. Hollywood nehollywood," poučoval mozek.

"Naděje umírá poslední. Ale taky se musí jít tomu štěstíčku naproti, takže zůstáváme!" rozhodlo srdce.

"To jsem měl říct já! Myslete si co chcete, ale stejně všechno řídím já," rozčílil se mozek, který musí mít vždy poslední slovo. "Zůstáváme!" zavelel.

"Tak to já tím pádem dávám výpověď. Ale další story s NHS už vám teda nepřeju. Co ty, Játro, balíš to taky?" řekl žlučník.

"Já ještě nevím. Mně to vždycky trvá dýl..."

"Fakt, lidi, neblázněte. Tohle není dlouhodobě udržitelný, těch úspor zas tolik není, bežte se zeptat Účtu."

"Však jsem tu já! Najdem si novou práci a budeš zase pěkně tlusťoučká, peněženko. Farmaprůmyslu je tu plno, firmy nám budou rvát ruce!" zamachroval mozek. "Klid, to se jen tak říká," uklidňoval.

"No, já nevím..." zamyslelo se sebevědomí.

"Ticho tam vzadu! Takže je rozhodnuto. Rozdáme si úkoly. Chuťový buňky, zklidněte se trochu, ať se játra se žlučníkem přestanou bouřit, peněženka taky potřebuje trochu oddych. Takže pohov, aspoň na chvíli. Jazyk dopiluje přízvuk, ať zapadnem. Oči a uši, užívejte si. Jo, ty tam taky. Srdce, ty si dej trochu zpátečku, nebo Ho vystrašíš. Musíme opatrně, znáš chlapy. A dostat se z ef zetka vyžaduje promyšlenou taktiku. Beru si to na starost. Neodmlouvej. Kdo tě pak vždycky utěšuje, když jsi zlomený? Já. A čas. Ten teď nemáme. Chceš to zažít znova? Tak vidíš. Tak, co tam máme dál? Vlasy, já vím, že ta voda je tady strašně tvrdá, ale snažte se trochu vypadat. Pleti, to stejný pro tebe. Musíme teď všichni spolupracovat, ať je konečně to srdce spokojený. Prsa, vy dobrý, vy vždycky víte, co dělat. Takže, zaberte všichni, to dáme! Zasloužíme si být zase šťastní! Kdo jsme?!"

"Míša!" zakřičeli všichni svorně.

"Co chceme?!"

"Zůstat v Anglii!"

"Koho chc..."

"MÍŠO! ZPÁTKY!!" zařval školitel v Lublani.

Křup. "Aaaau," zaplakalo srdce.

 

Autor: Michaela Barančoková | pondělí 1.10.2018 10:08 | karma článku: 14,46 | přečteno: 695x
  • Další články autora

Michaela Barančoková

Záložní plán

"Míšo? Co si myslíš o Boženě? Nebudu ti nic tajit, líbí se mi," řekl mi Michal na podzim. A bylo. Božena (nepřála si uvést skutečné jméno, redakce ale její totožnost zná) je milá holka, o tom žádná. Sláva vítězům, čest poraženým.

31.1.2019 v 9:02 | Karma: 15,79 | Přečteno: 692x | Diskuse| Osobní

Michaela Barančoková

Lepší je být bohatý a zdravý, než chudý a nemocný

Stát na vlastních nohou je drahý špás, ve Slovinsku o to víc. Nic není zadarmo a všechno v poslední době navíc neuvěřitelně podražilo. Minule jsem šla koupit jen rajčata, a odešla jsem o padesát euro chudší.

25.1.2019 v 12:03 | Karma: 23,87 | Přečteno: 1137x | Diskuse| Osobní

Michaela Barančoková

Piccolo a východní Evropa neexistuje

Když jsem odcházela studovat do Hradce, brečela jsem. Bála jsem se nového začátku. Rodiče mi to připomínají vždy, když někam cestuji. Jenže nových začátků se bojím stále, a kdybych měla jet znovu do Hradce, brečela bych určitě.

10.12.2018 v 9:28 | Karma: 24,55 | Přečteno: 1012x | Diskuse| Osobní

Michaela Barančoková

Pravidlo jednoho jogurtu

Dětství jsem neměla jednoduché. Do školy jsem chodila pěšky 15 km, v zimě obden, když na mě vyšla řada s botami. Cestou zpátky jsem sbírala klestí na otop, do setmění plela pole a večer u svícnu tkala látky na prodej na trhu.

5.12.2018 v 11:53 | Karma: 25,72 | Přečteno: 1366x | Diskuse| Osobní

Michaela Barančoková

Je to jenom kamarád, mami

"Tak snad mu tu snídani uděláš, Míšo!" řekla mi jednou moje o generaci a půl starší teta, když jsme společně snídali po rodinné oslavě a můj milý právě vstal.

12.11.2018 v 8:53 | Karma: 36,49 | Přečteno: 6245x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Sami máme málo. Evropa váhá nad systémy protivzdušné obrany pro Ukrajinu

23. dubna 2024  19:53

Mnohé evropské státy včetně Francie nejsou ochotné zříci se ve prospěch Ukrajiny svých...

Ursula von der Leyenová přijede v rámci předvolební kampaně do Prahy

23. dubna 2024  19:38

Šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová přicestuje v úterý 30. dubna do Prahy. V rámci...

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1396x
Nevím, dál.

Seznam rubrik