Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rekapitulace

Tři roky PhD. Tři země. Tři domovy. Tři sudičky. Tři sestry. Tři bratři. Tři muži ve člunu. Tři prasátka. Tři mušketýři. Tři billboardy kousek za Ebingem. Třinec.

Tři roky jsou i mé neteři, nyní nazývané GKE885XW (a tři roky jí tím pádem třeba vůbec nejsou, kdo ví), která právě nastoupila do školky. Doufám, že se jí tam líbí. Nejspíš totiž zatím netuší, že se upsala ďáblu na dalších minimálně patnáct let. Nebo spíš dvacet pět, je totiž po mně. Ale to zvládne, je totiž po mně. Když nezvládne, trošku Lexaurinu jí vždycky seženu, proč jinak jsem se dávala na dráhu farmacie. Říkat jí o tom nevyhnutelném zlu zatím ale nebudu. Stejně by mi nevěřila. Všechno se zdá být tak nějak jednodušší, až když je po všem. Devět let základky uteklo jako voda, a i přes domácí úkoly a pubertální problémy s účesy a módou to byla zábava. Maturita - brnkačka. Vejška - mám to, mám, tak co. Říkejte to ale vyklepaným studentíkům před písemkou, o svaťáku nebo v půlce zkouškového.

Doktorát sice ještě nemám, jednoduché se mi to tedy zatím nezdá. Za týden to ale budou tři roky, co jsem se o něj začala pokoušet. To také znamená, že projekt oficiálně končí a s ním i moje výplata. Nedá se nic dělat, mami a tati, musíte mě zase živit. Nemáte zač. Naštěstí se blíží narozeniny (i když ne moje, ale jsme přece sestry), můj svátek a taky Vánoce, tak to nebude tolik okatý.

Na začátku té tříleté mise bych sotva uhodla, kde se nakonec ocitnu. A to je dobře. Není nic horšího, než nalinkovaný život. Přes všechny překážky, problémy, těžké chvíle a pocity zmaru to byly fajn časy. Asi. Zkusila jsem život ve třech různých zemích, pracovně vycestovala do mnoha dalších. Potkala zajímavé lidi, poznala hezká místa, získala nové přátele. A ano, uvědomuju si, jak klišoidně to zní. Noaco.
Nejlepší shrnutí určité etapy života, podle toho, jak moc velký jste bordelář, nabízí dámská kabelka. Mystické místo, kde neplatí zákony fyziky a vejde se tam naprosto vše. Své o tom ví Mary Poppins i Hermiona. Jednou za čas je ale potřeba kabelku protřídit a to se pak člověk nestačí divit, jaké vzpomínky se mu najednou vybaví. V té mojí se za tři roky nastřádalo dost. Zmuchlané účtenky vysvětlují, proč jsem švorc a potřebuju sponzora i přesto, že jsem našla i pár mincí, a to kromě korun, eur a liber také například forinty a kuny. Vybledlé jízdenky a letenky ale dokazují, že nekecám a fakt jsem cestovala, a nevykradla jsem nějakou náhodnou kašnu. Vstupenky do kina. Reklamní letáčky. Prázdná platíčka od léků. Tři nefunkční propisky. Zlomená tužka na oči. Zkamenělé žvýkačky. Seschlé kaštany, které občas sbírám pro štěstí. Tampony. Posmrkané kapesníky. Prázdné obaly od sušenek (které mi tam někdo musel nastrčit, to jsou dneska lidi). V neposlední řadě jsem našla i rtěnku, která není moje. Po chvíli přemýšlení jsem si vzpomněla. V tom právě je tahle kabelková terapie skvělá, vybaví se vám tolik historek a příbehů. Bylo to tedy tak: Byli jsme v domě přítelových rodičů a chystali se na svatbu kamarádů. Krásná už jsem samozřejmě byla dostatečně, chtělo to ale ještě něco navíc, takový ten final touch. Zkusila jsem tedy decentní rtěnku, která ležela u zrcadla. To je ono! Abych mohla být krásná i v průběhu dne, vzala jsem si ji s sebou do kabelky. V průběhu dne jsem ji stejně nepoužila a rtěnka se ztratila nenávratně v hlubinách tašky. Příběh má tři smutné pointy. Ano, vlastním pořád tu jednu stejnou kabelku, kterou nosím očividně úplně všude. A ano, jednou si takhle nenápadně kradete u skoro-svokrovců, a o pár týdnů později se z nich stanou ne skoro, ani úplně, nýbrž svokrovci bývalí. Zvláštní. Třetí smutné rozuzlení je, že čeština nemá žádný ekvivalent slova svokrovci. Na tomto místě bych ráda pozdravila zúčastněné a upozornila, že pokud pohřešují ještě něco jiného, já jsem v tom už opravdu nevinně!

Závěr je jasný. Musím si opravdu uklidit ten bordel a koupit novou kabelku. Na druhou stranu to ale znamená, že poslední tři roky jsem prožila naplno, poslední tři měsíce ještě víc, ale o tom nemůžu moc mluvit, protože tohle čte i moje babička. Jaká budou další tři léta, netuším. Jestli se má ale splnit můj "plán" z doby, kdy mi bylo asi třináct, a do třiceti bych tudíž měla disponovat manželem, dvěma dětmi, psem, domem se zahradou a rozjetou kariérou, budou to zřejmě dost vytížené tři roky (nebo spíš dva a půl, tik ťak). Na úplný konec chci tedy ještě připomenout, že jak mi všichni pořád říkají, že hezké věci přicházejí, když je člověk nejméně čeká, tak já teď rozhodně nic nečekám. Opakuji, nic nečekám. Slyšeli jste mě všichni, i vy tam vzadu? Vůbec nic nečekám!

 

 

Autor: Michaela Barančoková | sobota 22.9.2018 18:35 | karma článku: 16,70 | přečteno: 625x
  • Další články autora

Michaela Barančoková

Záložní plán

"Míšo? Co si myslíš o Boženě? Nebudu ti nic tajit, líbí se mi," řekl mi Michal na podzim. A bylo. Božena (nepřála si uvést skutečné jméno, redakce ale její totožnost zná) je milá holka, o tom žádná. Sláva vítězům, čest poraženým.

31.1.2019 v 9:02 | Karma: 15,79 | Přečteno: 692x | Diskuse| Osobní

Michaela Barančoková

Lepší je být bohatý a zdravý, než chudý a nemocný

Stát na vlastních nohou je drahý špás, ve Slovinsku o to víc. Nic není zadarmo a všechno v poslední době navíc neuvěřitelně podražilo. Minule jsem šla koupit jen rajčata, a odešla jsem o padesát euro chudší.

25.1.2019 v 12:03 | Karma: 23,87 | Přečteno: 1137x | Diskuse| Osobní

Michaela Barančoková

Piccolo a východní Evropa neexistuje

Když jsem odcházela studovat do Hradce, brečela jsem. Bála jsem se nového začátku. Rodiče mi to připomínají vždy, když někam cestuji. Jenže nových začátků se bojím stále, a kdybych měla jet znovu do Hradce, brečela bych určitě.

10.12.2018 v 9:28 | Karma: 24,55 | Přečteno: 1012x | Diskuse| Osobní

Michaela Barančoková

Pravidlo jednoho jogurtu

Dětství jsem neměla jednoduché. Do školy jsem chodila pěšky 15 km, v zimě obden, když na mě vyšla řada s botami. Cestou zpátky jsem sbírala klestí na otop, do setmění plela pole a večer u svícnu tkala látky na prodej na trhu.

5.12.2018 v 11:53 | Karma: 25,72 | Přečteno: 1366x | Diskuse| Osobní

Michaela Barančoková

Je to jenom kamarád, mami

"Tak snad mu tu snídani uděláš, Míšo!" řekla mi jednou moje o generaci a půl starší teta, když jsme společně snídali po rodinné oslavě a můj milý právě vstal.

12.11.2018 v 8:53 | Karma: 36,49 | Přečteno: 6245x | Diskuse| Osobní

Michaela Barančoková

Řada nešťastných příhod

Dobrodošli v Sloveniji. Jsem zpět. Jestli jsem to tu předtím nesnášela, po srovnání s Anglií je to ještě horší. Nezbývá tedy než doufat, že když jsem dobrodošla, jednoho krásného (a hlavně brzkého dne) také dobroodejdu.

12.10.2018 v 11:00 | Karma: 17,59 | Přečteno: 911x | Diskuse| Osobní

Michaela Barančoková

Nachystejte květináče

Věnováno všem, díky kterým byl můj pobyt na Cambridge úžasný, krásný, nezapomenutelný, perfektní, a proč do háje musí mít ten perex minimální počet znaků, kazí to pointu. Thank you!

1.10.2018 v 10:08 | Karma: 14,46 | Přečteno: 695x | Diskuse| Osobní

Michaela Barančoková

Vzpomínky na Německo

Kolik Němců je potřeba k výměně žárovky? Jeden. Jsou efektivní a nemají smysl pro humor. S výjimkou Karla, Egona a jisté Diany B.

11.9.2018 v 10:52 | Karma: 24,17 | Přečteno: 1130x | Diskuse| Osobní

Michaela Barančoková

Jak jsem se asi(za)milovala

Minule se moje návštěva doma protáhla z týdne na tři měsíce. Tentokrát jsem nechtěla nic riskovat, a tak jsem pro jistotu přijela jen na tři hodiny. O to intenzivnější byl tradiční výslech.

5.9.2018 v 18:16 | Karma: 20,53 | Přečteno: 1041x | Diskuse| Osobní

Michaela Barančoková

Ilustrační fotografie v ČR nechceme!

Mám nevysvětlitelnou fobii ze žraloků. Nikdy jsem ale žádného naživo neviděla, jedná se tedy o strach z neznámého. Nejhorší jsou navíc ti velcí bílí. Dělá to ze mě xenofoba a rasistu?

22.8.2018 v 13:00 | Karma: 21,80 | Přečteno: 1115x | Diskuse| Osobní

Michaela Barančoková

Z Cambridge do Pelhřimova a zase zpět

Plnit si sny je určitě fajn, ale mnohem lepší je zažívat věci, o kterých se člověk snít ani neodvážil.

11.8.2018 v 11:52 | Karma: 26,46 | Přečteno: 798x | Diskuse| Osobní

Michaela Barančoková

Slovinsko podávané v malých dávkách neškodí v jakémkoliv množství

Zažíváme to všichni.Takové ty stavy, že kdyby byl život teleshopping, byli byste ta černobílá, propocená a uštvaná paní s nefunkčním mopem či připáleným nádobím.

15.6.2018 v 17:46 | Karma: 14,51 | Přečteno: 484x | Diskuse| Osobní

Michaela Barančoková

Všechno, co jste kdy chtěli vědět o Slovinsku (ale báli jste se zeptat)

Dva roky života ve Slovinsku probíhaly přesně v režii pěti fází smutku podle Kübler-Rossové. Popírání, hněv, smlouvání, deprese. Ve fázi smíření jsem až teď, kdy jsem už pátý měsíc na stáži v Německu. Náhoda? Nemyslím si.

18.2.2018 v 13:56 | Karma: 23,85 | Přečteno: 1684x | Diskuse| Osobní
  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1396x
Nevím, dál.

Seznam rubrik