Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Záložní plán

"Míšo? Co si myslíš o Boženě? Nebudu ti nic tajit, líbí se mi," řekl mi Michal na podzim. A bylo. Božena (nepřála si uvést skutečné jméno, redakce ale její totožnost zná) je milá holka, o tom žádná. Sláva vítězům, čest poraženým.

Jenže takhle je to vždycky. Někdo se mi začne jen trochu líbit, a v tu ránu přijde jakási Božena a mně nezbyde nic jiného, než si otevřít to chardonnay. Boženy jsou navíc vždycky fajn, takže ani nenávidět je nemůžu, achjo. Ale teď už je řada na mně! Dávám tomu rok, maximálně dva, než se ze mě stane osamělá stará panna se spoustou koček. A pak se definitivně uchýlím k plánu B, dohodnutému sňatku s kamarádkou Zuzkou. 

Se Zuzkou se známe dlouho. Chodily jsme spolu už na základní školu, i když do stejné třídy až od druhého stupně. Předtím byla Zuzka v áčku, a jak stará moudrost praví, áčáci jsou červi co patří do konzervy, a tak jsme se moc nekamarádily. Zlom nastal až v páté třídě, kdy Zuzka konečně pochopila, co je pro budoucnost nejlepší, a přestoupila do vysněného béčka. (Béčko na naší ZŠ se totiž v pátém ročníku stávalo výběrovou třídou pro geniální děti z celého města. Nejlepší ročník byl pochopitelně ten náš, a ti úplně nejchytřejší spolužáci navíc pravidelně čtou tento blog, a já je tak tímto všechny zdravím!) Naše přátelství se upevňovalo, v posledních letech jsme spolu dokonce seděly v lavici, a to už něco znamená. Život bohužel není vždy jednoduchý a Zuzka se opět dostala na zcestí. I když jsme se hlásily na stejné gymnázium, ona si zcela nepochopitelně vybrala humanitní zaměření, a vrátila se tedy znovu do áčka, staré známé konzervy. Naše přátelství však mělo základy natolik pevné, že jsme i tak nadále zůstaly v kontaktu, a jsme dodnes.
Poslední dobou tak společně sdílíme i občasné pocity zmaru z našeho stavu, tedy svobodná-nezadaná. Ovšem nemáme se za co stydět, statistiky hovoří jasně. Kupříkladu data z naší ZŠ ukazují, že téměř třetina ženského osazenstva bývalé třídy je momentálně single. Konkrétně tedy 28,6 % žen. Dalších 14,3 % žen je vdaných, 14,3 % zasnoubených, 28,6 % žije v trvalém partnerském vztahu, a 14,3 % nabývá neznámého stavu, protože nechodí na třídní srazy. Že tu nezadanou třetinu tvořím jen já se Zuzkou dokazuje, že statistiky mohou být značně zavádějící, a že moje výpočty dohromady dávají 100,1 % zase svědčí o tom, že ani přírodovědná třída vás někdy nezachrání. 
Jiné statistiky pro změnu ukazují, že muži ve věkové kategorii 25-35 let jsou dost přebraní. Ti nejlepší jsou zadaní, jiní se prozatím nechtějí vázat, a najít tak vhodný protějšek je velmi těžké. Jelikož Zuzka i já máme hodně co nabídnout,  i naše požadavky jsou vysoké, a spokojíme se jen s tím nejlepším. A tak jsme se dohodly, že když se do příštího třídního srazu statistiky nezmění, zamícháme je jinak a skončíme spolu!

Do té doby zkouším štěstí jinde. Můj poslední zoufalý pokus zahrnuje, jak jinak, krásného, chytrého, vysokého a charismatického gentlemana. Opravdového gentlemana, nutno podotknout, rodilého Angličana s rodokmenem dlouhým jak vyjednávání o Brexitu. Uvidíme, jak to dopadne, a jestli i tentokrát přijde nějaká Božena. Skoro mám chuť dohodit mu ji rovnou sama, protože od vtipných kamarádů dostal k Vánocům žertovný dárek v podobě nafukovací panny, a pokud by tedy měla být naše Božena tentokrát z plastu, balím to hned a pořídím si první kočku. A pozvu Zuzku na víno. 

Autor: Michaela Barančoková | čtvrtek 31.1.2019 9:02 | karma článku: 15,79 | přečteno: 692x
  • Další články autora

Michaela Barančoková

Lepší je být bohatý a zdravý, než chudý a nemocný

Stát na vlastních nohou je drahý špás, ve Slovinsku o to víc. Nic není zadarmo a všechno v poslední době navíc neuvěřitelně podražilo. Minule jsem šla koupit jen rajčata, a odešla jsem o padesát euro chudší.

25.1.2019 v 12:03 | Karma: 23,87 | Přečteno: 1137x | Diskuse| Osobní

Michaela Barančoková

Piccolo a východní Evropa neexistuje

Když jsem odcházela studovat do Hradce, brečela jsem. Bála jsem se nového začátku. Rodiče mi to připomínají vždy, když někam cestuji. Jenže nových začátků se bojím stále, a kdybych měla jet znovu do Hradce, brečela bych určitě.

10.12.2018 v 9:28 | Karma: 24,55 | Přečteno: 1012x | Diskuse| Osobní

Michaela Barančoková

Pravidlo jednoho jogurtu

Dětství jsem neměla jednoduché. Do školy jsem chodila pěšky 15 km, v zimě obden, když na mě vyšla řada s botami. Cestou zpátky jsem sbírala klestí na otop, do setmění plela pole a večer u svícnu tkala látky na prodej na trhu.

5.12.2018 v 11:53 | Karma: 25,72 | Přečteno: 1366x | Diskuse| Osobní

Michaela Barančoková

Je to jenom kamarád, mami

"Tak snad mu tu snídani uděláš, Míšo!" řekla mi jednou moje o generaci a půl starší teta, když jsme společně snídali po rodinné oslavě a můj milý právě vstal.

12.11.2018 v 8:53 | Karma: 36,49 | Přečteno: 6245x | Diskuse| Osobní

Michaela Barančoková

Řada nešťastných příhod

Dobrodošli v Sloveniji. Jsem zpět. Jestli jsem to tu předtím nesnášela, po srovnání s Anglií je to ještě horší. Nezbývá tedy než doufat, že když jsem dobrodošla, jednoho krásného (a hlavně brzkého dne) také dobroodejdu.

12.10.2018 v 11:00 | Karma: 17,59 | Přečteno: 911x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Situace na frontě se zhoršuje, řekl šéf ukrajinské armády. Rusko postoupilo

27. dubna 2024  17:50

Sledujeme online Operační i strategická situace ukrajinských vojsk na frontě se má sklon zhoršovat. Velitel...

Sokoly povede dosavadní místostarosta Martin Chlumský, rozhodl výbor

27. dubna 2024  17:35

Do čela České obce sokolské (ČOS) zvolil výbor Sokola podle očekávání dosavadního prvního...

Triumf českých středoškoláků. Zvítězili v soutěži NASA s návrhem dálkové opravy družic

27. dubna 2024  17:21

Pětice českých středoškoláků uspěla ve finále prestižní mezinárodní soutěže Conrad Challenge v...

Praktický i pro zábavu. Americká firma nabízí robopsa s plamenometem

27. dubna 2024  17:04

Americká firma Throwflame poprvé zveřejnila cenovku za svého robotického psa, který má na sobě...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1396x
Nevím, dál.

Seznam rubrik